Vakantieverslag | Vakantie in Italië #2

Het eerste deel van mijn vakantieverslag eindigde op maandag, dus het is weer tijd om verder te gaan met de laatste week van de vakantie! De eerste week ging echt super snel. In de tweede week van de vakantie heb ik veel gedaan, we zijn naar een stadje geweest, ik ging shoppen in het Collestrada (winkelcentrum) en nog veel meer dingen. Lees je mee?

Dinsdag 31 juli

Goedemorgen! Ik ben vandaag vroeg opgestaan voor de aquagym bij het zwembad. Uiteindelijk stonden de buurmeiden bij onze stacaravan om te vragen of ik mee wilde shoppen in het Collestrada. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. 😉

trendinglifestyle-shoppen-collestrada-italiëtrendinglifestyle-collestrada-ijsje

we aten tussendoor bij de McDonald’s en daarna een ijsje. In Italië hebben ze veel meer glutenvrije producten dan in Nederland. Bij de McDonald’s hadden ze glutenvrije hamburgers (die zijn alleen niet super lekker) en waar we een ijsje hadden gehaald was alle ijs glutenvrij en er waren glutenvrije hoorntjes.

We zijn best lang in het winkelcentrum geweest waardoor we waren vergeten dat het buiten super warm was, dus toen we ‘s middags naar buiten liepen leek het wel een hittegolf. 😀

Woensdag 1 augustus

Vandaag gingen we gezellig naar een waterpark met dezelfde buren waar we afgelopen zondag mee uit eten gingen.

trendinglifestyle-italië-waterpark

Bij de roze glijbaan is het altijd super druk, omdat je daar met banden vanaf moet. Super leuk! Wij kwamen een paar keer zelfs helemaal tot het einde en we vielen bijna uit de band omdat we super hard gingen. 😀

trendinglifestyle-vakantie-zonnebloemen

Op de terugweg naar de camping reden we langs dit veld met zonnebloemen om foto’s te maken.

trendinglifestyle-bbq-buren-camping

‘S avonds gingen we ook nog barbecueën met de buren. Dit was super gezellig. Onze ouders bleven bij de stacaravan en wij gingen naar beneden voor de kidsdance.

Mijn broer ging met een andere groepje mee naar het meer alleen hij viel. Hij was heel hard gevallen dus ik ging even kijken maar toen was hij alweer mee naar het meer. Ik ging ook mee maar na ongeveer 20 minuten ging ik naar boven omdat ik misselijk werd. En toen werd ik ziek.

Donderdag 2 augustus

Ik heb heel lekker geslapen en ik was gelukkig ook niet meer ziek. Het voelde zelfs alsof ik niet eens ziek ben geweest. Gelukkig maar. Vandaag waren we weer gewoon een dagje op de camping.

trendinglifestyle-kleding-wassen-campingtrendinglifestyle-camping-kleding-wasmachine

Ondertussen waste ik mijn kleding en daarna ging ik naar beneden met mijn laptop. Ik had helaas geen Wi-Fi maar ik kon wel de sims doen. Ik was ook helemaal vergeten dat mijn kleding in de wasmachine zat, totdat mijn vader kwam om te zeggen dat ik de kleding er nog uit moest halen. :p

Vandaag was de laatste dag voor een van onze buren, dus we zijn de hele avond nog beneden bij het restaurant gebleven.

Vrijdag 3 augustus

Vandaag gingen we naar de apotheek voor mijn broer. Er werd even naar zijn knie gekeken en daarna werd de wond schoongemaakt en hij kreeg er een gaasje en verband omheen.

Ook deze avond was er weer een poolparty! Ik had niet zoveel zin om te zwemmen omdat het water nogal koud was en omdat ik vorige week steeds kramp in mijn voet kreeg in het water. We hadden wel aan het animatieteam gevraagd of ze Anouk (buurmeisje) in het water wilde gooien, en dat deden ze ook! Later duwde mijn broer mij in het water en het was super koud. 😀

Ik maakte vandaag geen foto’s.

Zaterdag 4 augustus

Vandaag gingen de andere buren ook naar huis en toen hadden we ineens niemand meer om mee te zwemmen en leuke dingen te doen. Daarom gingen we vandaag naar een stad, Perugia en dat is het noordelijke deel van Umbrië.

trendinglifestyle-perugia-stad-italië-umbria

Wij parkeerde in parkeerplaats Europa, en dan ga je met heel veel roltrappen naar boven. daarna steek je over en dan kom je in een gangetje waar je met de trap naar boven moet. Dan loop je een stukje en kom je weer bij roltrappen. Bij de laatste roltrap kom je ineens in een kasteel, wat gebouwd is door de Etrusken (nog voor de romeinse tijd).

trendinglifestyle-perugia-ijsje

Als eerst liepen we door de binnenstad en er was een kleine markt. Ik kocht daar armbandjes voor mijn vriendinnen van thuis. Daarna aten we een ijsje

trendinglifestyle-perugia-uitzichttrendinglifestyle-perugia-uitzicht2

Zondag 5 augustus

Voor ons was dit de laatste dag in Italië. We zouden eigenlijk woensdag pas naar huis gaan, maar omdat mijn broer niet kon zwemmen met zijn knie en omdat het super warm was hadden we besloten om maandag naar huis te gaan.

trendinglifestyle-zwemmen-camping-cerquestra

Ook vandaag waren we de hele dag op de camping. Ik pakte alvast mijn koffer in en ik ruimde de kamer een beetje op.

trendinglifestyle-tekening-camping

Ik kreeg ook nog deze handtekening op mijn arm van Luca van het animatieteam. 😀

Maandag

We gingen om 6 uur ‘s ochtends naar huis rijden. Dit keer zonder overnachting omdat het verkeer heel erg meezat. Het was op sommige stukken wel heel druk maar verder was het rustig op de weg. Uiteindelijk deden we er 17 uur over en we kwamen om half 12 ‘s avonds thuis.

En dat was dan alweer de vakantie. Deze twee weken waren helaas al heel snel voorbij, maar het was super leuk. Nu nog maar even genieten van de laatste weken van de zomervakantie!