Vakantie diary | Een weekje Bretagne en Disneyland Paris!

Dan heb je eindelijk genoeg blog inspiratie, maar dan ligt de wifi er opeens uit voor een paar weken. Er is dus niets meer gekomen van de ‘voorbereiden-voor-de-vakantie’ blogs, want ik ben al weer terug en ik heb eindelijk weer wifi. 😉 Ik hoop dat ik het goed kan maken met een vakantie verslag met heel veel foto’s. Het was een leuke week en het hoogtepunt was toch echt wel Disneyland Paris. Kijk je mee?

Zaterdag

Na een hele week werken zit ik nu eindelijk in de auto onderweg naar Frankrijk. Wij gaan een week naar Bretagne in het plaatsje ‘Saint-Cast-Le-Guildo’. Aan het einde van de week gaan we waarschijnlijk (alleen als we een hotel kunnen vinden) naar Disneyland Paris.

Na een hele dag rijden kwamen we aan het eind van de middag eindelijk aan op de camping! Het was best druk bij de receptie, want er waren op dat moment veel mensen aan het inchecken. De receptie van deze camping zag er wel het leukste uit van alle campings waar ik geweest ben, haha.

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

Na het inchecken haalden we de auto en reden naar onze plek. Daar stond deze safaritent. Ik maakte snel nog even foto’s, want kort hierna zag het er niet meer zo netjes uit door al onze spullen. 😉

Terwijl mijn ouders nog bezig waren met het uitpakken, gingen mijn broer en ik naar het strand. Nou ja, we deden een poging om het strand te zoeken. Bij de camping zit een strand, maar als je niet weet waar het is, dan is het moeilijk te vinden. We besloten daarom om toch maar terug naar de tent te gaan en te wachten op onze ouders.

Ik maakte vandaag geen foto’s meer, maar uiteindelijk hebben we het strand gevonden en aten we ‘s avonds bij een eettentje op de campingboulevard.

Zondag

Goedemorgen! Ik ben al op tijd wakker en heb prima geslapen in de tent. Vanmorgen deden we boodschappen voor de week en besloten om ‘s middags te gaan zwemmen in de zee. We zijn ook nog via een bergpad naar een ander strand gelopen, maar daar was het erg druk, dus gingen we terug naar het strand van de camping.

Aan het eind van de middag was het eb. Ik rende richting de zee en aangezien het schuin naar beneden loopt ging ik erg hard. Gelukkig kon ik nog net op tijd stoppen voor deze krab met een steen op zijn hoofd. Ik schrok en rende snel terug naar de handdoek voor mijn telefoon en toen weer terug om er een foto van te maken. Helaas leefde die niet meer.

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

‘S avonds koelt het erg af op de camping, dus om warm te blijven gingen we een stuk wandelen. We gingen weer via een bergpad maar dan de andere kant richting een dorpje. We kwamen langs een villa wijk met heel veel katten waarvan de kat op de foto heel erg mooi is.

Deze foto maakte ik nog op de camping. Als je bij dat witte muurtje naar rechts gaat kom je bij het strand en de verschillende bergpaden.

We liepen in de straat van de camping en ook daar staan mooie huizen. Op een gegeven moment liepen we langs een huis en in die tuin liep een Golden Retriever. Hij kwam kwispelend naar het hek en stak zijn hoofd erdoor. Mijn moeder en ik liepen er naartoe om hem te aaien, maar de bewoner van het huis zei dat we dat beter niet kunnen doen. Op dat moment ging de hond heel hard blaffen en liepen we snel weer door, haha.

Het was al laat toen we weer terug op de camping kwamen, dus daarna maakte ik geen foto’s meer.

Maandag

Vandaag gingen we naar een stadje. Eenmaal aangekomen was er toch niet zo veel te doen en reden we door naar Fort La Latte.

Dit fort kunnen we zien vanaf het strand van de camping. Dit was wel weer heel erg leuk om te bezoeken. Er was veel te zien en het uitzicht was ook prachtig.

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

De temperaturen stegen ook en dat merkte we bij het fort. Hierna gingen we terug naar de camping om weer te zwemmen. We vonden een hele grote schelp (zie de foto) die net zo groot is als mijn hand. Ik ben nog nooit zo enthousiast geweest toen ik een schelp vond, want ik wilde hem laten zien en op de handdoek leggen, maar ik gleed uit over een steen, viel in het zand, toen kwam er een golf en de schelp was weg. Gelukkig vonden we hem later weer terug.

De golven waren lekker hoog vandaag, maar helaas lagen onze bodyboards nog bij de tent. Ik vond het toch wel koud worden dus ging ik terug naar de tent om douchespullen te pakken en daarna te douchen.

‘S avonds gingen we weer wandelen naar groot strand bij het dichtstbijzijnde dorp.

Dinsdag

Vandaag was er markt in het plaatsje Dinard en daar gingen we naartoe. Ik ben alleen helemaal vergeten om er foto’s te maken.. Het was een grote markt, maar waren er al snel weer op uit gekeken. We reden terug en gingen naar het strand waar we gisteravond naartoe wandelden.

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

Mijn ouders en broer gingen ‘s avonds wandelen maar ik had even geen zin. Onderweg kwamen zij een bord tegen met dieren die in de Atlantische oceaan leven. De krab waar ik afgelopen maandag bijna op stond staat in de lijst, maar ook de schelp die we gisteren vonden! Nu bleek dat de schelp die we vonden op dit moment best zeldzaam is, want normaal gesproken zijn ze pas vanaf oktober te vinden tot en met mei.

‘S avonds was er live muziek op de campingboulevard. We gingen even kijken en haalden wat te drinken bij de bar. Hierna was het al heel laat en ging ik slapen.

Woensdag

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

Vandaag bleven we een dagje op de camping en aan het eind van de middag was er een kraampje met allemaal armbandjes en souvenirs. Het is wel allemaal duur, maar ik kocht een paar armbandjes voor mijn vriendinnen omdat we ieder jaar wat voor elkaar kopen.

Donderdag

Vandaag bezochten we Mont Saint-Michel. Het staat op de 3e plek van de meest toeristische bezichtigingen in Frankrijk.

Onze auto parkeerde we op de parkeerplaats en de bus bracht ons verder naar de berg. Vanaf daar konden we makkelijk naar boven lopen.

Aangezien het anderhalf uur rijden is vanaf onze camping, waren we daardoor pas laat terug. We besloten om morgen richting Parijs te rijden i.p.v. zaterdag (dan is het zwarte zaterdag dus heel erg druk), want we gaan naar Disneyland Paris!

Het Disneyland Paris avontuur

Vrijdag

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

Dit is de enige foto die ik vandaag maakte. We zaten de hele dag in de auto en zijn aangekomen in het hotel waar wij een nachtje slapen. Het hotel heet B&B hotel en ligt een paar minuten van Disneyland Paris vandaan. We aten in het hotel en bleven daarna op de kamer.

Zaterdag

Deze dag is het hoogtepunt van de vakantie! Het hotel waar wij verbleven biedt een pendeldienst naar Disneyland en weer terug. Heel fijn, want het is maar 2 minuten rijden en dan zit je ook niet met een auto met alle vakantiespullen. We waren nog iets te vroeg, maar dat zorgde ervoor dat we daarna gelijk in attracties konden zonder lang te wachten. We gingen als eerst in de Space Mountain en daar hoefden we maar 5 minuutjes te wachten.

trendinglifestyle-vakantie-frankrijk-2019

Bij veel attracties kan je een Fastpass halen en dan heb je een kaartje waar een tijd op staat. Vanaf die tijd kun je in de attractie en hoef je niet lang te wachten. Uiteindelijk ben ik aan het eind van de dag nog 2 keer in de Space Mountain geweest en de rest nog 1 keer.

Het was een superleuke dag! We gingen om 18:00 uur uit het park, want we moesten ook nog naar Nederland rijden. We waren ‘s avonds laat thuis en toen was ik moe dus ging ik naar bed.