Tips voor een gezondere leefstijl

Je moet de eerste stap zetten om te beginnen om gezonder te leven. Dit kan aan het begin best lastig zijn, maar als het begin er is gaat het daarna een stuk gemakkelijker. Maak het zeker niet te moeilijk met een bepaald dieet, want er zijn genoeg andere (makkelijke) manieren waardoor je onbewust gezonder gaat leven en je fitter gaat voelen.

Eet gevarieerd en sla geen maaltijden over

Dat gezond eten een belangrijke rol speelt in een gezonde leefstijl wisten we allemaal al. Daarnaast is het ook belangrijk dat je gevarieerd eet en geen maaltijden overslaat. Het is namelijk niet de bedoeling dat je te weinig eet, maar wel dat je verschillende, maar wel gezonde dingen eet. Af en toe iets ongezonds is natuurlijk niet erg, maar niet te veel.

Drink veel water

Je lichaam heeft vocht nodig om gehydrateerd te blijven. Drink daarom genoeg water. Als je niet van water houdt kun je er natuurlijk ook wat smaak aan toevoegen door er bijvoorbeeld citroen schijfjes en verse munt bij te doen. Erg lekker en verfrissend! Door genoeg water te drinken blijft je lichaam gehydrateerd en het is ook nog eens goed voor je huid.

trendinglifestyle-leefstij-gezond

Slapen

Slapen heeft invloed op het immuunsysteem. Het is bewezen dat mensen die goed slapen minder vatbaar zijn voor ziektes en sneller herstellen als ze ziek zijn. Slapen helpt ook om de volgende dag weer goed te kunnen functioneren en je bent vrolijker als je goed hebt geslapen!

Genoeg bewegen

Ook bewegen speelt een belangrijke rol in een gezonde levensstijl. Geloof het of niet, maar ook door te bewegen is de kans op ziektes kleiner. Zo kun je beter de fiets pakken naar je werk dan dat je met de auto gaat, maar je kunt ook eens per week een rondje gaan hardlopen. Met hardlopen maak je je hoofd leeg waardoor je ontspant en je weer een beetje vrolijker voelt.

Een gezondere leefstijl komt echt niet zomaar. Je moet er wel iets voor doen maar dat heb ik er wel voor over. Deze dingen hebben mij daar al heel erg bij geholpen. Het enige waar ik nog op moet letten is dat ik gezond eet, want dat vind ik nog best wel lastig.

Eet minder vlees

Ik eet ongeveer 2 tot 3 keer in de week vlees. Vlees bevat cholesterol.Er zijn 2 soorten cholesterol waarvan 1 goede en 1 slechte. De goede (HDL) gebruiken we om ons lichaam goed te laten functioneren. De slechte (LDL) staat bekent als een ‘hoger risico voor hart -en vaatziekten’. Helaas zit ook dit in vlees. Probeer daarom minder vlees te eten om het cholesterolgehalte goed te houden.

Hoe gezond leef jij? Laat het me weten in de comments!

 

 

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *