De nadelen van online shoppen

We weten allemaal wel hoe fijn het is om online te shoppen. We hoeven de deur niet uit, bestellen duurt niet lang en vaak kun je online precies de dingen vinden die je zocht. Hartstikke fijn natuurlijk, maar elk voordeel heeft z’n nadeel. Shop jij nog steeds liever online?

Niet de juiste maat…

Oké, een kledingstuk die niet in jouw maat is kan je zowel online als in de winkel overkomen. Helaas is het wel zo dat als je eerst online kijkt en het kledingstuk is er niet in jouw maat, dat je dan alsnog naar de stad moet om naar de winkel te gaan. Het is wel heel erg dubbel als de kleding in de winkel dan ook niet in jouw maat is. 🙁

Bestelling laten bezorgen

Vaak komt het product dat je hebt besteld 1 of 2 dagen later binnen. Je kunt alleen niet voorspellen dat er ook vertraging kan optreden. Dit kan heel erg hinderlijk zijn als je dat product maandag besteld en het donderdag nodig hebt, en het dan nog niet binnen is.

trendinglifestyle-online-shoppen-winkel

Verzendkosten

Misschien zijn de verzendkosten nog het ergste van allemaal. Zelf heb ik er niet zo veel moeite mee om verzendkosten te betalen, maar ja, geld is geld. Als je gewoon naar de winkel was geweest had je die verzendkosten niet hoeven te betalen en kon je het weer voor iets anders gebruiken. 😉

Slecht voor het milieu

Het product dat je hebt laten bezorgen wordt meestal vervoerd met de auto (busje). En we weten allemaal dat de uitlaatgassen van een auto niet goed is voor het milieu. Dus als jij die ene trui nou gewoon in de winkel had gekocht, hoefde de auto een keer minder CO2 uit te stoten. 😉

Natuurlijk is het hartstikke handig dat we online dingen kunnen bestellen. Mijn bedoeling met dit artikel is dan ook zeker niet om je te verbieden om online te shoppen, maar doe het wel bewust!

 

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *